Een goede vacaturetekst heeft een duidelijke structuur en opbouw, is overzichtelijk, relevant en SEO-geoptimaliseerd. Uiteraard bevat het een duidelijke beschrijving van de sollicitatieprocedure en een duidelijke call-to-action om te solliciteren.
Employer Branding: De sleutel tot het aantrekken en behouden van succesvol talent
Employer branding draait om het bouwen van een sterk werkgeversmerk dat zowel huidige medewerkers bindt als nieuw talent aantrekt. Het gaat verder dan alleen recruitment en omvat ook het creëren van een aantrekkelijke bedrijfscultuur en werkomgeving.
Het werven van talenten vereist kennis en expertise met als doel om hoogwaardig talent aan te trekken. Er zijn genoeg bedrijven die hier moeite mee hebben. RPO stelt bedrijven in staat om kennis en expertise te krijgen die ze intern mogelijk niet hebben.
We formed a new team of 27 for The Nature Pharmacy within three months, with a mix of experienced forces and young talent. Read how owner Edwin Lipperts experienced the collaboration in this article.
Goed werkgeverschap: Onderscheid jezelf als moderne werkgever
Wat is goed werkgeverschap en hoe kun je jezelf daarin onderscheiden?
In dit artikel leer je hoe je als werkgever niet alleen aan wettelijke verplichtingen voldoet, maar ook een cultuur van groei en waardering creëert.
Forp vindt het belangrijk een organisatie te zijn waar mensen geïnspireerd worden en gelukkig zijn. Vertrouwen, transparantie, verantwoordelijkheid en vrijheid gaan hand in hand. Bij Forp zijn onbeperkte vakantiedagen dus zeker een droom die werkelijkheid is! Als jonge en eigentijdse HR- en recruitmentclub met een positief werkgeversimago willen wij een voorbeeld zijn voor medewerkers, klanten en relaties.
De impact van secundaire arbeidsvoorwaarden op mentale gezondheid en werkgeluk
Hoe zorg je als werkgever dat je niet alleen bewust bent van de mentale staat van je werknemers, maar hen ook daadwerkelijk de ondersteuning biedt die ze nodig hebben?
Forp is very people-oriented, flexible and professional. The involvement is great and I notice that there is much more depth with them. They know how to get to the core quickly, they have empathy but at the same time they are definitely goal-oriented. They made a plan of action, a project approach and a proposal.
Het aantrekken van de juiste professionals is in deze competitieve arbeidsmarkt voor veel bedrijven een uitdaging. Dit benadrukt het belang van secundaire arbeidsvoorwaarden voor professionals, bij het kiezen van een werkgever. Vooral nu, in tijden van krapte op de arbeidsmarkt, hebben werkzoekenden een goede onderhandelingspositie. De realiteit is dat je dan soms achter het net vist.
Naast een goed salaris en uitdagende werkzaamheden, maken creatieve secundaire arbeidsvoorwaarden vaak het verschil. Deze extra voordelen maken het werk aantrekkelijker en helpen daarnaast bij het behoud van werknemers.
Als werkgever heb je heel wat troeven in de hand. Heb je al eens gedacht aan deze creatieve secundaire arbeidsvoorwaarden?
Lees hier de 15 tips van Forp hoe wij jou als werknemer vanaf vandaag willen helpen bij het verhogen van jouw werkgeluk. Werkgeluk…. wie moet daar voor zorgen? Uit onderzoek blijkt dat dit evenredig verdeeld is tussen werkgever en werknemer. Voor 50% ben jij zelf verantwoordelijk en de andere helft jouw organisatie.